- Na pulpicie utwórz folder np. "SWIADECTWA"
- Kliknij w zaznaczone na czerwono pliki (w zależności od potrzeby - z wzorami świadectw klas I-III lub IV-VII, pokazane na poniższym obrazku) i zapisz je w folderze "ŚWIADECTWA"
- Następnie, jeśli jeszcze nie masz jeszcze zailnstalowanego programu, kliknij: "Plik instalacyjny programu Świadectwa Optivum" czyli plik - Swiadectwa_Optivum_.msi.
Pobierz go na dysk (np. do folderu "SWIADECTWA") i zainstaluj.

- Jeśli program masz już zainstalowany, to kliknij: AKTUALIZACJE.
Po czym na Rejestrator programów (jak zaznaczono na poniższym obrazku)
- Kolejnym krokim będzie zapisanie pliku Rejestracja_www.exe na dysku twardym komputera (najlepiej w tym samym folderze "SWIADECTWA")
- Następnie wchodzimy w folder SWIADECTWA, uruchamiamy i rozpakowujemy "Rejestrację_www.exe"
- Otworzy się okinko Rejstracja programów Optivum i tam wybieramy kolejno: Uczniowie Optivum, Świadectwa Optivum.
Następnie klikamy poniżej; na ikonce zaznaczonej na czerwono - Rejestracja i instalacja programu.
- Później uruchamimy, w zależności od potrzeby, pliki z wzorami świadectw (klas I-III lub IV-VII):
-
Aby zainstaliwać OCENIANIE OPISOWE, pobierz plik - "Ocenianie opisowe" (wersja: 11.20.0000)
-
Jak przygotować i wydrukować arkusze ocen i świadectwa uczniów? - przewodnik
.