Ustawienie motywu

Showcases

Background

wybór koloru tła

w górę
 
 
flaga
       
logo11
Szkoła Podstawowa nr 5

im. Arkadego Fiedlera
w Gnieźnie

61 426 39 97

Polish English French Georgian German Hungarian Italian Japanese Russian Slovak Turkish Ukrainian
office office czytelnictwo ore unicef ko oke men bip
×

Uwaga

Lack of access rights - File 'http:/learningapps.org/qrcode.php'
Rozmiar czcionki:

Smartfon to – jak twierdzą niektórzy - „przedłużenie mózgu” nastolatka, który używa go głównie do komunikowania się z rówieśnikami poprzez serwisy społecznościowe oraz dla rozrywki. Naszym zadaniem jest przekonanie uczniów do korzystania ze smartfona jako atrakcyjnego narzędzia do uczenia się. Wskazanie na bogactwo gier edukacyjnych i aplikacji, daleko bardziej atrakcyjnych, niż podręczniki szkolne.

Pierwszym zadaniem, jakie otrzymają od nas, będzie wyszukanie w Internecie 5 aplikacji i portali edukacyjnych, które zajmują się tematyką danego przedmiotu. Uczniowie sporządzają listę aplikacji i serwisów www wraz z linkami i przekazują ją na tablicę multimedialną tworząc współdzielony dokument – bazę ciekawych zasobów, które udostępnią także swoim koleżankom i kolegom w szkole. Do wyszukiwania używają swoich smartfonów lub tabletów szkolnych. Drugie zadanie związane będzie z przygotowaniem przez zespoły własnej aplikacji edukacyjnej z wykorzystaniem platformy Learningapps https://learningapps.org/. Wprowadzamy uczniów w narzędzia online, prezentujemy szablony i aplikacje stanowiące punkt wyjścia do przygotowania własnej przez uczniów.

Uczniowie rejestrują się w serwisie, następnie wybierają formę aplikacji z dostępnych szablonów. W kolejnym kroku, korzystając z laptopów lub tabletów, ustalają funkcjonalności aplikacji oraz pozyskują materiał merytoryczny i graficzny w Internecie.

W końcowej części drugiego spotkania aplikacje powinny być gotowe. Po zajęciach uczniowie wymieniają się linkami do aplikacji, testują je, przy okazji sprawdzając błędy.

Na zakończenie powstanie pięć aplikacji edukacyjnych, ogólnodostępnych w serwisie learningapps.org.

 l

 

Korzystanie z wyszukiwarki Google w sposób zaawansowany dla celów edukacyjnych:

 l

 

Samouczek tworzenia aplikacji na platformie Learniongapps.org:

 

 

 l

 

 NASZE APLIKACJE EDUKACYJNE:

  www Programowanie - ARDUINO

 www TRÓJKĄTY kl. 5 

 www j. angielski (zwierzęta)

 www Geografia - Krajobrazy polskie

 

 

www Połącz zwierzęta w pary (Zuzanna Piskorz kl. 5c)

www Działania matematyczne (Marcel T. kl. 5c)

www Tabliczka mnożenia (Eryk Winkel kl. 5c)

www Sport - żużel (Kwaśniewski. A. kl. 8c)

www ŻUŻEL (Kubalak Oskar kl. 8c)

www Milionerzy (Krzyżanowski K. kl. 8c) 

www Gra Marvel (Naszko kl. 8c)

www WIELKI TEST WIEDZY O ANIME (Ochotny B. kl. 8c)

 

 Zobacz więcej aplikacji...