Ustawienie motywu

Showcases

Background

wybór koloru tła

w górę
 
 
flaga
       
logo11
Szkoła Podstawowa nr 5

im. Arkadego Fiedlera
w Gnieźnie

61 426 39 97

Polish English French Georgian German Hungarian Italian Japanese Russian Slovak Turkish Ukrainian
office office czytelnictwo ore unicef ko oke men bip
Rozmiar czcionki:

 Losujemy tematy, którymi zajmować się będą szczegółowo:

  1. oświetlenie miejskie i sygnalizacja uliczna
  2. dworzec kolejowy
  3. czujniki stosowane w przestrzeni miejskiej
  4. zabezpieczenia w banku
  5. kolejki i licznik odwiedzających instytucje.

Zadaniem każdego z zespołu będzie zbudowanie działającego modelu instalacji w miniaturze, symulującej działanie miejskiego systemu o wylosowanej tematyce. Np. modelu skrzyżowania z działającą sygnalizacją świetlną.

Uczniowie osiągną swe cele z wykorzystaniem zestawu BeCreo składającego się z aplikacji informatycznej oraz rozbudowanego zestawu czynników: http://becreo.eu.

Następnie wszystkie zespoły samodzielnie zapoznają się z wylosowaną tematyką korzystając z aplikacji BeCreo oraz zasobów informacyjnych Internetu (wyszukują m.in. informacje na temat nieznanych im pojęć związanych z elektroniką) i rozpoczną montaż modelu rozwiązania z obszaru „smart city”.
Uczniowie mogą dokumentować swoją pracę za pomocą smartfona lub aparatu. 

Zadaniem uczniów jest także wprowadzenie do modelu modyfikacji - usprawnień, które można by realnie zastosować w mieście.
Następnie każdy zespół szczegółowo prezentuje swój model wszystkim uczniom, tak aby zrozumieli oni zasadę działania i proces, jaki obsługuje rozwiązanie. Wszystkie prezentacje kończy nasze podsumowanie, w ramach którego wskazujemy na praktyczne zastosowania zrealizowanych rozwiązań w przestrzeni współczesnego miasta i na korzyści, jakie uzyskują dzięki temu mieszkańcy.

Internet rzeczy - www 


 

Już 2015 roku o nim mówiono...

 

 

Przykłady futurystycznych wizji takich miast na świecie:

 

 

WARSZAWA Smart City:

 

 

Dołącz do nas i polub nas na Facebooku: