Ustawienie motywu

Showcases

Background

wybór koloru tła

w górę
 
 
flaga
       
logo11
Szkoła Podstawowa nr 5

im. Arkadego Fiedlera
w Gnieźnie

61 426 39 97

Polish English French Georgian German Hungarian Italian Japanese Russian Slovak Turkish Ukrainian
office office czytelnictwo eurowickore unicefko okemen bip
Rozmiar czcionki:

mk

l


MISTRZOWIE KODOWANIA - Konkurs ogólnopolski

Od października 2014 roku nasza szkoła uczestniczy w II edycji ogólnopolskiego programu, w ramach którego dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjalnych z całej Polski uczą się programowania w intuicyjnym języku Scratch.
Tylko trzy szkoły z Gniezna biorą w nim udział.
Nauczyciele biorący udział w programie (w naszej szkole jest to p. Agnieszka Walczak), zostali przeszkoleni przez ekspertów, by przez kolejnych 8 tygodni prowadzić zajęcia programowania w swoich szkołach. 

 

O Scratchu:

Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży (od 8 lat wzwyż) podstaw programowania. Scratch pozwala na proste tworzenie aplikacji mogących wykorzystywać dźwięki, rysować, porównywadć kolory i wiele więcej. Jest całkowicie bezpłatny i działa na różnych systemach operacyjnych, co czyni go dostępnym dla każdego ucznia. Z powodzeniem można go już używać w pracy z sześciolatkami. Ciekawym jest również fakt, że stworzone aplikacje można udostępnić w Internecie, a następnie umieścić na stronie internetowej. Aplikacje w Scratchu buduje się (dosłownie) w edytorze bloków funkcjonalnych. Nie wymaga to wcześniejszej znajomości żadnego języka programowania. Wszystkie komendy wypisane są na bloczkach, w języku polskim. Mają one, w zależności od swojego przeznaczenia, różne kolory. Dzięki temu struktura tworzonej aplikacji znacznie zyskuje na przejrzystości.


Żródło: "Programowanie wizualne dla każdego" Podręcznik dla nauczycieli. Piotr Szlagor.
Podręcznik został opublikowany na licencji Creative Commons 3.0 i możesz go pobrać tutaj.

 

 

Dzieci dziś KODUJĄ - jurko BĘDĄ ZMIENIAĆ ŚWIAT!


Kodowanie nie jest tylko dla informatycznych geniuszy, uważa Mitch Resnick z MIT Media Lab.

Jest dla każdego.

W tym zabawnym, pełnym przykładów wykładzie Resnick przedstawia korzyści płynące z uczenia dzieci kodowania,
by mogły one nie tylko "odczytywać" nowe technologie, lecz również samodzielnie je tworzyć.

Zapraszam do obejrzenia filmu.

 


 Ciekawe linki:

1) Programowanie wizualne (Scratch): od ośmiolatka do dorosłego.
2) Gry zrobione w Scratchu.
3)Czy programowanie to właściwe zajęcie dla dzieci?