Ustawienie motywu

Showcases

Background

wybór koloru tła

w górę
flaga
2021

Szkoła Podstawowa nr 5

im. Arkadego Fiedlera
w Gnieźnie
61 426 39 97

Polish English French Georgian German Hungarian Italian Japanese Russian Slovak Turkish Ukrainian
Rozmiar czcionki:

tam wszystkich!

 Nazywam się Joanna Sztyma i jestem logopedą szkolnym.

Moja praca jest moją pasją. Lubię pracować z dziećmi i młodzieżą i dzielić się z nimi swoją wiedzą. Największy sukces to uśmiech moich uczniów i ich prawidłowa mowa.

Gabinet logopedyczny znajduje się przy świetlicy szkolnej.

Zapraszam do współpracy dzieci i ich rodziców w każdy poniedziałek i wtorek od godziny 8.00 do 14.00.

l

Zajęcia logopedyczne w Szkole Podstawowej nr 5 w Gnieźnie

We wrześniu w klasach pierwszych logopeda przeprowadza przesiewowe badania logopedyczne, które mają na celu wykrycie zaburzeń rozwoju mowy.

Badanie przeprowadzone jest w formie zabawy. Spontaniczna wypowiedź dziecka pozwala ocenić stan artykulacji głosek oraz zdolność wypowiadania się. Badaniu podlega również budowa i sprawność aparatu artykulacyjnego: języka, warg, żuchwy. Ocenie podlegają także czynności fizjologiczne takie jak oddychanie, gryzienie, żucie czy połykanie.

Po przeprowadzeniu badań przesiewowych logopeda przekazuje rodzicom terminy oraz godziny spotkań z uczniami. Informacje wklejone są w zeszyt do korespondencji.

Rodzic otrzyma również deklarację czy zgadza się na zajęcia logopedyczne czy z nich rezygnuje. Uzupełnione deklaracje rodzic dostarcza wychowawcy.

 

Zakres działań logopedy w szkole:

  1. Przeprowadzenie badań przesiewowych służących wyłonieniu dzieci z zaburzeniami mowy (odbywają się we wrześniu);
  2. Organizowanie pomocy logopedycznej;
  3. Prowadzenie terapii indywidualnej;
  4. Podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji;      
  5. Wspieranie działań wychowawczych oraz profilaktycznych nauczycieli;
  6. Prowadzenie zeszytów do zajęć logopedycznych z zaleceniami do utrwalania w domu.

 

W ramach terapii logopedycznej dzieci wykonują ćwiczenia, mające na celu szybkie wyeliminowanie zaburzeń mowy, m.in. ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych czyli języka, warg, podniebienia miękkiego i policzków.

Terapia wad wymowy polega na korygowaniu zaburzonych głosek i wywołaniu głosek prawidłowych. Kolejny etap to utrwalanie głosek w sylabach, wyrazach, zdaniach i mowie spontanicznej. Oprócz nauki poprawnej wymowy zajęcia logopedyczne mają na celu wzbogacanie słownika uczniów, umiejętności budowania swobodnej wypowiedzi pełnymi zdaniami, w poprawnej formie gramatycznej, a także ćwiczenie dykcji i płynnej wymowy.

 

 - Zobacz ZAGROŻENIA 

 

Bardzo ważna w terapii logopedycznej jest rola rodziców i opiekunów!

Rodzic powinien:

  • Wspierać dziecko w terapii;                                                           
  • Dawać prawidłowe wzorce wymowy, zawsze mówić do dziecka poprawnie, wyraźnie, bez używania tzw. języka dziecięcego;
  • Jeżeli zauważymy u dziecka wadę zgryzu, należy zapewnić mu opiekę ortodontyczną, gdyż może ona być przyczyną nieprawidłowej wymowy;
  • Słuchać wypowiedzi swoich pociech, zadawać pytania, dużo rozmawiać, opowiadać, czytać;
  • Nie zawstydzać dziecka wadliwą wymową, nie żądać by kilkakrotnie powtarzało swoją wypowiedź, bo może to spowodować zahamowanie dalszego rozwoju mowy. Możemy powtórzyć po dziecku, dając prawidłowy wzorzec wypowiedzi, ale bez zbędnego komentarza;
  • Dopilnować aby dziecko systematycznie uczęszczało na zajęcia, prowadziło zeszyt wg wskazówek logopedy;
  • Czuwać aby dziecko codziennie przez około 10-15 min. wykonywało zadane ćwiczenia w domu.

Tylko taka postawa rodziców może przyczynić się do terapeutycznego sukcesu dziecka!!!

 

l

 

Logopedia nie musi być nudna... 

82244341 475314493131661 7299722494976458752 n 82053206 470294813657243 5595517435139588096 n

82109251 597260914406988 244453913397297152 n

 l

 

Ćwiczenia głoski r w mowie spontanicznej.
Uczniowie tworzą własne przedstawienie w mini teatrze.

Ćwiczenia mowy dialogowej

 73024016 1302586786587190 1363417207538712576 n  74274372 2383855371879570 7640935982828617728 n

 

 

l

 

Kolejna porcja ćwiczeń oddechowych

72556725 782463005529332 1083047708165406720 n  74951481 532933354167917 5085296176735977472 n

 

 

Ćwiczenia oddechowe z użyciem gry Turbino

 

75481733 2307780246199263 5452954207726338048 n  73458651 412024913019943 5147559737805504512 n

 

l

facebook  Laureaci fotograficznego konkursu logopedycznego „Języczek wędrowniczek".

l

 

 

 

 

 

 

 

 

G A L E R I A 

 

 

 

 

Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button