Ustawienie motywu

Showcases

Background

wybór koloru tła

w górę
flaga
2021

Szkoła Podstawowa nr 5

im. Arkadego Fiedlera
w Gnieźnie
61 426 39 97

Czcionka

 w2100 pomysłów na nudę

w2 WSPIERANIE DZIECKA W CZASIENAUKI ZDALNEJ

w2Nauczanie zdalne – zalecenia dla rodziców

w2Poradnik dla rodziców

 

Szanowni Rodzice i Opiekunowie!

Sytuacja, w której się obecnie znaleźliśmy zaskoczyła nie tylko dyrektorów i nauczycieli, ale również uczniów i Was rodziców. Postawiła przed nami nowe wyzwanie, którym jest zorganizowanie pracy one-line. Dokładamy wszelkich starań, by przebiegała ona jak najlepiej i przynosiła oczekiwane efekty.

Jesteśmy Wam wdzięczni, drodzy Rodzice i Opiekunowie, że wspieracie swoje dzieci w uczeniu się. Za to, że codziennie pomagacie im w nauce, wspierając proces nauczania, zaproponowany przez szkołę. Za to, że czuwacie nad rozwojem emocjonalnym swych dzieci i dbacie, by rozsądnie się zachowywały. Z własnego doświadczenia wiemy, jakie to trudne!

My również codziennie spędzamy długie godziny przed ekranami komputerów, by przygotować się do pracy w następnym dniu i tygodniu. Nie zawsze udaje nam się zrealizować to, co zamierzaliśmy... 

W prawidłowym przebiegu zdalnego nauczania ważna jest też Państwa rola, ponieważ współpraca nauczycieli i rodziców są podstawą sukcesu. Dlatego pragniemy udzielić Państwu kilku rad, jak zorganizować dzieciom warunki do pracy w domu i jak wspierać je i motywować do systematycznego uczenia się poza szkołą.

Zdalne nauczanie nie zwalnia rodzica z dotychczasowego obowiązku kontrolowania przebiegu nauki swojego dziecka, a w obecnej sytuacji nakłada na niego wręcz nowe zadania, którymi są: zapewnienie odpowiednich warunków do nauki, dopilnowaniu tego, żeby dziecko w odpowiednim momencie usiadło przed komputerem do prac zadanych przez nauczyciela, zapanowanie nad dyscypliną pracy dziecka i udzielanie nauczycielom informacji zwrotnych o przebiegu nauczania.
Rodzic nie staje się nauczycielem, tylko organizatorem pracy dziecka. Stwarza mu odpowiednie warunki, wspiera i motywuje.

Nauczyciele natomiast odpowiadają za stronę merytoryczną procesu nauczania, czyli dostarczają odpowiednie materiały, zadają odpowiednie zadania, realizują treści nauczania. Rodzic musi pamiętać, że jego rola nie polega na tym, by pracować z dzieckiem. Ono powinno samodzielnie wykonywać zdania dostarczone przez nauczycieli. Nam zależy bardzo na informacji zwrotnej poprzez dziennik elektroniczny, e- mail, czy telefon, jak dziecko sobie radzi i czy rzeczywiście wykonuje w sposób swobodny przesłane zadania. Jeżeli dziecko będzie miało problem, to postaramy się zmienić formę zadawanej pracy, tak by była ona jak najbardziej zrozumiała.

 

 

 

 

 

 

 

Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button